fredag 13 juli 2012

Reaktioner på Bröllopstema

Som ni kanske minns körde jag här på bloggen den fantastiska, eklektiska, magnifika, extravaganta serien Bröllopstema. Reaktionerna lät förstås inte vänta på sig. Eller ja, kanske lite. Men i alla fall!

Del 1: Allt av allt

Första delen fick ett storslaget mottagande. Jag har väl aldrig fått så många kommentarer på bloggen. Det skrattades och jublades. Tina påstod att hon rent av hade skrattat så det kom lite kiss. Härligt! Kanske beror detta varma mottagande på att det var den allra första delen, eller så är ni helt enkelt materialistiska skator, mina vänner.

Min syster kände, ska vi säga, starkt, för droskpumpan.

Från Facebook:

Systern: "Jag tycker att ni ska satsa på pumpa-droskan! Jag skulle kunna tänka mig att betala ganska mycket pengar för att få möjlighet att se dig och Johan kliva ur den...då gärna klädda i något rosa och fluffigt....*gapskrattar inombords*."
Jag: "Åh, kära syster! Vad fint att du vill hjälpa till! ♥"
Systern: "Självklart! ♥"

Detta återkom senare i ett telefonsamtal, då hon igen tog upp det här med droskan. Med iver i rösten sa hon att hon var beredd att betala pengar för att se mig och Johan gå ur pumpan. Mycket pengar.

Jag: "Men du har ju inte sett de andra temana än. Du får inte fastna i det här."
Systern: "Jo. Jo, jo, tro mig, vi behöver fokusera på det här."

Jag fick även flera erbjudanden om att folk ville sy den där klänningen med fyrtio meter rosa tyll. Hyggligt, tycker jag! 

Del 2: Nittiotalet

Del två utlöste fullkomlig orddiarré på min (förbannade djävla skit-)tidslinje på Facebook. Det rabblades upp: Robyn, Date-parfym, Buffaloskor, jazzbyxor, flanellskjortor och jättejätteljusblå Lezis 501.Johan hotade att det minsann inte skulle bli någon modellbringa om inte han fick komma som valfritt Seattleband. 

Tina ville nu också gifta sig med mig. Vi bestämde att hon fick vara Sporty Spice. Både hennes man och Johan är okej med detta.

Tydligen var nittiotalet även Johans bror, Anders, favorittema. Han mumlade något om att han ville komma som Scary Spice.

Del 3: Arty-farty

Det här är Fridas favorit. I övrigt fick jag inte mycket reaktioner alls, förutom att Oscar blev sur för att maten inte var vegetarisk. Jag tolkar det som att Frida var den enda som fattade. Ni andra är alltså inte konstnärliga nog. Det var FÖR avantgarde, helt enkelt.


Del 4: New Age

Johans favorit! Min älskling! Han vill till vår gemensamma planet såklart! Han vill dock tillägga att det inte kan räknas som riktigt New Age om det inte kostar hutlöst mycket. Så vi får väl kanske ta ut en anmälningsavgift på sisådär 2000 spänn per person.

Facebookkonversation mellan mig och systern:

Systern: "Bara tanken på att få skicka ut en inbjudan där det står 'klädsel: kaftan' till ens vänner gör att det här temat hamnar i topp hos mig."
Jag: "Oj, går det om 'Allt av allt' alltså?"
Systern: "Ja...eller jag vet inte...kanske man kunde kombinera de tu på något sätt?!"
Jag: "Du kan inte släppa det där med pumpan, eller hur?"
Systern: "Nä...det kommer dröja. Hehehe."

Tina undrade om alla var tvungna att "ställa sig" i Fisken? Om det är fler som oroar sig över det här, så vill jag vara säga att det går utmärkt att stanna kvar i Barnets position. Man kan alltid, när som helst, återgå till Barnets position.

Tack alla tyckare! Jag gillar er extra mycket.

Inga kommentarer: