onsdag 29 augusti 2012

Jag har varit på semester.

Hej Internet och verkligheten och alla mina miljoner läsare! 

Har ni saknat mig? Jag har varit på semester, förstår ni. Riktig semester. Jag har sovit länge alla morgnar, läst och stickat helt fanatiskt, knullat, tittat på tv-serier och film, legat på bryggan, badat i havet, sovit middag, gjort ingenting. Jag har inte skrivit. Nästan inte alls i alla fall. Det var skönt. Ibland behöver man en riktig paus. 

Jag har inte heller brytt mig om särskilt många saker som jag brukar bry mig om, ni vet, orättvisor och sådär. Det har också varit skönt.

På lördag ska jag gifta mig. Folk har frågat mig ungefär sedan i januari om jag är nervös och om det är mycket att göra. Det är inte så himla mycket att göra, men nu är jag nervös. Jag oroar mig för helt logiska saker som att vi egentligen inte har bokat lokal och vigselförrättare, att någon ska spilla rödvin över hela min klänning innan vigseln, att vigselförrättaren ska bli arg på mig för att vi har ändrat på lite saker i ceremonin, att vi ska missa att köpa något viktigt, att häftet inte går att trycka, samt att gästerna ska ha tråkigt och tycka att ceremonin suger. Ja, ni hör, helt logiska saker.

Jag ska hämta öl, se till att det där häftet blir tryckt, skriva klart en sak, baka tårta, träffa min moster som jag inte sett på hundra år. Ja, och sedan är det ju själva bröllopet då. Jag kommer nog inte skriva så mycket den här veckan.

Fast kanske lite ändå.

Puss och kram!

Inga kommentarer: