tisdag 4 september 2012

Jag lever inte längre i hor, hurra!

Kära dagbok!

Jag har gift mig. Det var maxat.

Jag var snygg, han var snygg, dagen var rolig, ceremonin kändes jättehäftig, alla var glada och fina och närvarande, maten god och festen suverän. (Det blev även fred på jorden och miljöförstöringen upphörde. MINST!)

Min odödliga själ är även räddad. Phew! Som jag har förstått det börjar man om på noll igen när man har gift sig, äktenskapet liksom raderar alla ens tidigare synder. Så nu kan jag få plats i himlen igen. Yay!

Det är sannerligen bra att öva på det där att inte ha förväntningar på saker, och bröllop är en verklig utmaning, för det finns ju få saker det finns så förbannat många förväntningar och förutfattade meningar om. "Jag tror inte att detta kommer att bli den mest perfekta dagen någonsin.", sa min käre man och jag tycker att det är en bra sammanfattning av läget. Jag tror inte riktigt på den mest perfekta dagen, men det betyder inte att dagar och händelser blir mindre magiska för det. För det VAR ju helt fantastiskt, kanske just för att vi höll det lite öppet, att allt inte var bestämt och planerat in i minsta detalj. Alla som känner mig vet att jag är oerhört för det här med organisering och planering, men vissa saker måste man våga låtas formas under tiden.

Nu är det slut på flosklerna för den här gången och åter till verkligheten.

Inga kommentarer: