onsdag 14 november 2012

Shoes for your dancing feet.

Nu blir det skamlös reklam här i bloggen!

I ungefär ett års tid dreglade jag och Johan över Green Shoes hemsida. När vi var i England åkte vi till deras lilla butik, som ligger strax utan för Totnes,  och beställde varsitt par skor. Green Shoes består (så vitt vi förstått) av två kvinnor, som tillverkar alla skor i den lilla butiken utanför Totnes. Skorna görs i "vanligt" läder, ekologisk läder eller i vegansk variant. Samtliga finns i flera olika färger. Du kan köpa ett par i standardstorlek, eller få ett par måttbeställda efter dina fötter. Vi fick våra fötter avritade, valde läder och modell och hade en trevlig pratstund med personalen. Efter lång väntan har våra skor äntligen kommit hit.

Johans skor till vänster, i modell Dartmoor Boots och mina, Holly Boots. Vi valde samma färg på lädret. Brunt, trots att bilden visar mer svart.


Jag har aldrig ägt ett par skor som är anpassade till mina fötter tidigare. Det är en trevlig känsla!

Mina fötter ser till och med små ut!

För båda skorna, inklusive frakt, betalade vi lite drygt tretusen kronor. De här skorna är snygga, bekväma, praktiska och kommer antagligen att hålla i hundra år, om man sköter dem. Precis som jag vill ha det.

Inga kommentarer: