onsdag 24 september 2014

Sensommarfägring

Vi har varit en vecka på Ön. Det växer och frodas fortfarande i landen där, mest grönsaker, men även en del blommor.


Som luktärter.


En hel brokig buske.


I massa härliga färger.


Och ringblommor.


Orangea (fast brandgula ser bättre ut i skrift).


Och gula. 

(Med blåa Crocs, som egentligen är svärfars. Han blir alltid lite butter över att jag aldrig lämnar hans Crocs ifred. "Du kan väl ta dem i din storlek istället?" Käre svärfar, dina ÄR i min storlek. Jag har större fötter än man kan tro.)


Jag älskar luktärter. Jag blir så glad av att plocka dem.


Tillsammans med ringblommor blir de en påminnelse om min brudbukett, som bestod av just de här sorternas blommor, tillsammans med olika kryddörter. Som de doftade! Det var en underbar bukett.


Liksom den här. Vilken skatt.

Inga kommentarer: