onsdag 24 augusti 2011

Too school for cool.

Veckorna runt skolstart är generellt sett helt hysteriska. Som receptionist är det mitt jobb att peka med hela armen; du ska dit, det här är dina lektioner, här står det vilka böcker du ska ha, ja, du måste skaffa alla böckerna, nej, du kan inte träffa studievägledaren precis nu, där är toaletten, såhär läser du schemat. Om schemat stämmer? Ja. Eller nej, förresten, de ändrade nu igen.

Det är även mitt jobb att hålla mig lugn, så att jag kan lugna de andra. De är så nervösa, stackarna. Det är stort att gå i skolan för många, kanske speciellt för de som kommer tillbaka till skolan som vuxna.

Det är väldigt roligt, men jösses vad trött man blir. Människor är det bästa jag vet, men de tar så mycket kraft. Efter en arbetsdag när man haft folk omkring sig HELA TIDEN känner man sig ungefär som om man blivit omkullsprungen av en hord upprörda elefanter och som att någon stoppat ens hjärna i en mixer och tryckt på pulse. Will it blend? Oh, yes.

Hur var det, kunde man få varannan vecka semester eller...? Nej?

Inga kommentarer: