onsdag 21 september 2011

Vi är jättejättejätteolika, faktiskt, faktiskt.

Idag kom jag återigen att tänka på Ulf Brunnbergs manskanal. Och alltså, jag vill bara säga att jag tycker att han har alldeles rätt. För det första är det ju så att män och kvinnor, rent biologiskt faktiskt, gillar att titta på olika saker på tv. För vi är så himla olika. Så det måste man ju respektera. Och jag menar, män är diskriminerade vad gäller tv-utbudet. Var kan de hitta program som handlar om det de gillar? Brunnberg beskriver sin vision: "Innehållet skulle bara vara manligt. Boxning, kampsport, motorsport, vetenskapsprogram, samhällsprogram, racing, båt, motorcyklar."

Finns ju ingenstans i hela världen på en enda tv-kanal någonsin for ever and ever.

Den allra viktigaste aspekten i detta är ju det där med vetenskapsprogram och samhällsprogram. Det är bara för män. För jag som kvinna, jag kan, rent BIOLOGISK, inte ta till mig sådant. Det är nämligen så att våra hjärnor är kopplade till våra könsorgan. Alla synapser och allt sådant som liksom finns i hjärnan går via könet. Mäns hjärnor är kopplade till kuken. Kuken förstår komplexa saker som vetenskap, forskning, politik och samhällsfrågor. Kvinnors hjärnor är kopplade till fittan. Och alltså, fittan förstår bara enkla saker, som Maria Montazami och tuggummi och små, små hundar. (Kanske förstår vi också saker om förhållanden, inredning och matlagning, om vi får titta på många sådana program och liksom öva.)

Det är därför inga kvinnor i hela världen någonsin for ever and ever har ägnat sig åt politik, samhällsutveckling, forskning och vetenskap.

Vi FÖRSTÅR helt enkelt inte.

Inga kommentarer: