tisdag 27 mars 2012

Gå ut och titta på solen istället!

Jag har inte haft en särskilt bra dag idag, av olika anledningar. När jag har dåliga dagar låter jag det ofta vara en ursäkt för att få konsumera. Jag anser mig vara en ganska medveten konsument, och jag har ett dåligt samvete som de flesta dagar lamslår mig (vilket inte heller är ett konstruktivt förhållningssätt) och hindrar mig från att köpa en hel del saker, men när självet får sig en smocka är det så lätt att strunta i det där. Jag skiter i allt. Jag förtjänar faktiskt att shoppa idag. Stackars mig.

Idag tänkte jag att jag nog skulle köpa en tröja på lunchen, men jag gick in i bokhandeln och stod en lång stund och valde, så jag köpte böcker istället. Marginellt bättre. Sedan slog det mig: mitt emot min arbetsplats finns ett bibliotek. Jag har aldrig varit där.

Så hittade jag den här lilla filmen och kände mig tröstad på riktigt. Så fort jobbet är slut ska jag gå ut och vara i solen, gå en sväng och lukta på allt pollen. Jag har sett filmen två gånger, och jag kommer säkert att se den igen, för den fungerar bra som påminnelse om vad som egentligen är felet.

Se den du också.

Inga kommentarer: