onsdag 7 augusti 2013

Teaser: Förlossningstema!

Jag är fortfarande gravid, nu i miljonte veckan (38+2). Bebisen kan komma allt mellan när som helst och om max tre och en halv vecka. (Om ungen vägrat komma ut då blir jag igångsatt). 

Att vara såhär gravid kan rent fysiskt liknas vid att bära omkring på ett medeltungt bowlingklot fyllt med slingrande ormar, som man alltså med nöd och näppe klämt in under huden på magen. Förutom huden är det bäckenet och urinblåsan som bär upp tyngden. Rent psykiskt är ens huvud fyllt av någonslags gravidgröt (Har jag sagt att jag hatar hormoner? Jag HATAR hormoner.) som gör att ens attention span är på ungefär ooooh, kolla, en fågel.

Den som är lite påläst vet att innan de blivande föräldrarna får sitt barn så ska de genomgå något som kallas "förlossning". Tydligen är detta ett sorts obligatoriskt moment. Man kan alltså inte bara få barnet utlämnat när det är klart, utan först ska alltså denna "förlossning" till. "Förlossning" går kortfattat till så att mamman pressar ut sagda slingrande bowlingklot genom fitty. Om detta av någon anledning inte går skärs mamman upp och sagda bowlingklot dras ut genom ett litet hål i magen. Oavsett vilken av varianterna som sker, gör det djävligt ont på mamman. Efter detta är bebisen ute och föräldrarna är föräldrar och alla är glada och det är fred på jorden och mamman får sig en rejäl sup.

Den uppmärksamma bloggläsaren vet att när det händer något stort i mitt liv så vill jag gärna att detta stortslagna ska få ha ett tema. Alla minns väl förra årets bloggsuccé Bröllopstema? I år kör vi såklart förlossningstema. För att så att säga hetta upp det hela lite!

Det här inlägget fungerar alltså på samma sätt som en filmtrailer. Fast du får själv föreställa dig pang-pang, dramatisk musik, skrik, tårar och nakenhet. Och bebis, naturligtvis.

Nu kör vi! ÄR DU REDO?

2 kommentarer:

Jennu sa...

Jag är redo för en sammanstötning, bit ihop, bit ihop!

Cecilia sa...

Ååååh ja! Nu blev jag lite lycklig och bänkar mig och vill helst bara sitta och vänta på nästa avsnitt!! :)

Heja dig! Sista tiden är tuff.. men sååå värd det!